Friidrotts VM

Nu sitter jag här och har precis ätit frukost, kanske lite sent men de är söndag så jag ska bara ta det lugnt idag. Ingen stress!

På tv:n är det friidrotts VM som gäller, även om vi inte har så många duktiga svenska stjärnor som tävlar idag så är det ändå roligt att se. Men någon som jag verkligen hoppas på är ''Musse'' som springer 3000m hinder. Han har ju varit sjuk före tävlingen men det verkar ändå som att han har en chans på medalj.



Mustafa Mohamed, även kallad ''Musse''

Själv testade jag att gå friidrott, det är riktigt roligt faktiskt. Jag brukade mest ägna min tid åt häck, höjd och längd men det blev ju såklart att man testade dem andra grenarna oxå. Men eftersom att jag inte hade tid och min kusin och brorsa slutade så slutade jag med. Brorsan ägna sig mest åt löpning, och jag måste säga att han var rätt snabbt när han var liten. Men jag gillar fortfarande friidrott och under idrottslektionerna på skolan brukar vi ha friidrott vilket jag tycker är bland det roligaste man har på idrotten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0