Förlåt men...

Jag har legat på sjukhus och mått dåligt i 4 dagar från torsdag förra veckan till i söndags. Sen från söndag till igår har jag varit hemma i Piteå och försökt bli frisk men det är tung rott.. Har snarare blivit lite sämre nu så det blir till att ringa och höra vad jag ska göra på måndag.

Har ingen ork eller energi så ska inte skriva nått mer nu.
Ha det bra och håll er friska!! :D

R.I.P Patrick Swayze..

Igår dog patrick swayze, cancern tog över och han somnade in 14/9 - 09.. Hoppas han sover gott och att han slipper lida!!

Älskar filmen dirty dancing där han spelar sjukt bra!! finns fan inte någon film som övervinner den. Hemskt att hans liv slutade redan som 57:åring. Han hade ju nästan hälften av livet kvar att leva!
Men livet är inte rättvist ibland.. man får inte som man vill..

R.I.P. du kommer aldrig att bli bortglömd!!

Skada på hornhinnan..

Nu har jag varit på vårdcentralen.. där dem konstaterade att jag fått en skada på hornhinna.. Jag fick en ögonsalva och skulle ta alvedon.. Sen så måste jag bära solglasögon i några dagar.. om de inte var bättre imorrn skulle jag komma tillbaka.. men jag hoppas det känns bättre :) Håll tummarna för min skull!! :D

Vårdcentralen nästa

Nu har jag pratat med vårdcentralen och jag ska komma dit halv 2. Lät länge men ja får stå ut tills dess, de är ju inte yber akut ; P

Inte igen..

Nu har jag grymt ont i mitt öga igen, det är rött och irriterat. Rinnger massor och skaver oxå är jag ljuskänslig... Åååh, varför sov jag med linserna.. *SUCK* blir nog att ringa vårdenctralen akut och höra vad dem säger.. För de är verkligen inte roligt..

Sova sova sova

säng säng säng, jag är trött jag är trött jag är trött. Det sjöng alltid morfar för oss när vi var små XD och det är vad jag tänker göra nu. Vila rösten och fingrarna så jag kan spela mera imorn ; D

Godnatt på alla underbara läsare :) kom gärna med kommentarer och tips ni känner för de ; D inga dumma kommentarer bara!!

Nattinatti ; D

Fingrarna gör ont

Nu har jag spelat gitarr(stavning) nästan hela dagen. Riktigt roligt!! men synd att jag får så ont i finger topparna.. Håller på att lära mig sum 41 - pieces på gitarr. En lite utmaning måste jag säga. Nog för jag använder dem lättare ackorden men spela roll, jag är fortfarande bara på amatör nivå så jag kan inte spela med dem svårare ackorden riktigt än xD haha :P

Middag har jag hunnit med att äta oxå.
Det blev pizza som man gör i ungnen och cola :D

Min middag( inte nyttig men de får man vara ibland)

grabbarna i korridoren åt lite nyttigare mat, som egna hamburgare och pasta carbonara. Men då drack dom öl till maten och jag höll mig till Cola :D

guiness och carlsberg.

Blogglovin = )

Ville bara säga att jag tycker det skulle vara roligt att få lite prenumeranter på blogglovin. Finns det ingen som skulle tänka sig att följa min blogg? : ) självklart så om någon börjar följa min blogg kommer jag lägga till den personen på min lista!

Skulle vara roligt att få lite fler läsare, då känns det inte som att man skriver allt i onödan.

Förövrigt har jag inte hunnit med så mycket idag. Har följt kommentarerna på en artikel där arjeplogare hackar på oss bst:are. Sen har jag plinkat lite på gitaren och sjungt en stund. Var länge sen sist så de var riktigt roligt ; D
Men jag får lite ont på fingertopparna efter att ha spelat. Får börja spela mer ofta helt enkelt. Men jag turs knappt spela, är rädd att någon ska höra när jag sjunger till, och jag är inte så säker på att det låter speciellt vackert. Men jag kan inte låta bli, jag tycker det är så roligt = )

Godmorgon :D

Inatt har jag fått sova riktigt bra, med stängt fönster och hemma i en varm säng så mådde jag som en prinsessa. Lite skillnad från att sova i en tält i storm uppe i fjällen, nog för att det hade sin charm det också!

Drömde han jag också med inatt. En rätt sjuk dröm faktiskt xD Jag drömde att vi satt i matsalen på skolan när polisen kom dit och grep en av mina kompisar, det sas att han hade skjutit ihjäl någon. Så jag och en annan kompis bröt ihop helt, vi bestämde oss för att gå hem då det inte var någon idé att vara i skolan. När vi var påväg hem kom Polisen förbi i en civilbil och plockade upp oss. Det var en kvinlig och en manlig polis, först körde han men efter en stund bytte dem. Den kvinliga polisen tog in på nån enskilld väg som var jätte kruvig och började sladda okontrolerat i kruvorna. Tillslut gick det inte längre vi åkte av vägen och voltade, allt slutade med att vi kraschade mot ett träd. Alla i bilen förutom jag hade bälte på sig så jag åkte omkring som en vante där inne. När allt hade stannat av så ringde den kvinliga polisen efter ambulansen. När den kom upptäckte jag att det var två av mina kompisar som jobbade. Och dem var inte utbildade för ambulanssjukvård. Dom tog ur mig ur bilen, satte inte på någon nackkrage eller nått utan lyfte bara över mig. Jag kände definivt att nått var fel, huvudet hade fått en rejäl smäll och nacken och ryggen gjorde ondare än nånsin. Dem förde mig till första bästa stället och undersökte mig ordentligt. Dem hade en bok som dom läste ur men ingenting verkade vara det som jag hade. Dem ställde massa frågor men jag kunde inte få ett enda ord ur mig xD Så dem körde mig till elevhemmet där mina tjejkompisar stod och väntade. Så fort jag kom utanför ambulansen började jag spy. Jag kände att jag måste få ordentlig hjälp. Så mina kompisar ringde ambulansen en gång till och nu kom riktig personal, vi åkte först till vårdcentralen(akuten) sedan åkte vi vidare i ambulansen och då vaknade jag.

Helt sjukt vad man drömmer konstigt ibland xD

Nu ska jag gå och äta gröt, frunch blir det för jag ahr inte hunnit äta någon frukost än ; P

I vintras. (hittade ingen bra bild så det fick bli den här)

Krypa under täcket

Nu ska jag krypa under täcket och se lite tv. Men kommer nog somna rätt sanbbt för är helt slut sen fjällvandringen. Godnatt på er alla :)

Fjällvandring = )

Nu har vi kommit hem från fjällvandringen. Eller vi kom kring lunch idag men inte förän nu har jag haft tid att sätta mig ner vid datorn en stund. Det är full rulle helt enkelt.

I onsdags åkte vi upp mot norska gränsen och där vandrade vi 8km till ett ställe som heter Jurun. Det var där vi skulle slå upp tälten. Det tog kanske kring 2 timmar eller längre att gå, och det kändes att man inte var smart och tog vatten med sig.. När vi var framme fick vi snabbt slå upp tältet, vädret var inte så värst bra! Det regnade och stormade.

Vårat tält, som nästan blåste iväg under natten och som hade hål i botten(blev världens vattenpöl i tältet under stormnatten).

Grannarna.

När tälten stod på plats så hade grannarna fått upp en eld, så jag drog dit och satt å pratade tills klockan närmade sig 8 eller nått då gick jag iväg till den lilla stugan som fanns i Jurun. Där satt jag till klockan var kring 10-11 sedan gick jag och la mig i tältet. Men någon speciellt bra sömn blev det inte, det storamade och regnade för fullt så tältet nästan flög iväg. Var tvungen att stiga upp kl 3 för att gå ut och sätta fast pinnarna runt tältet. Jag låg vaken och oroade mig för att tältet skulle gå sönder, sov kanske max 3 timmar.

Nästa dag gick vi upp till Ickes en sjö, dit var det ca 1,5 mil fram och tillbaka. Men det var det värt, för det var så vackert!!

Blå himmel, regnbåge och fin utsikt :D

Nu ska jag vara social med mina kompisar. Får skriva mer senare. Ha de bra så länge  = )

Orkar inte med livet just nu

Det känns som om allt är en stor tickande bomb just nu och jag är hyper stressad inför fjällvandringen med skolan imorn. Jag har ett problem och det är att jag rymmer inte all min packning i ryggsäcken.... Min pojkvän har inte hört av sig nått så har gått och oroat mig men nu så har ja fått tag på han :D men allt känns helt fel.. ja vill bara dö för några dagar och försvinna bort en stund, de skulle va skönt = )

Hur som hellst så ska jag ju då på fjällvandring och kommer vara bort från imorn till på fredag. Jag ska upp kl 6 imorn så jag ska krypa under täcket alldeles strax :D
Godnatt på er :D

2009-03-09

Idag var det 9 månader sedan farfar dog.. känns som om det var igår.. ursh vad tiden går fort.. jag blir fortfarande lika ledsen när jag tänker på han.. tänk att han inte finns längre..

Jag var hemma från skolan idag, mådde inte alls bra.. och det gör ja inte nu heller.. men imorn ska jag i alla fall på skolan. Ska kämpa, annars missar jag så mycket. Förlåt för att jag inte har uppdaterat så mycket men det är för jag har inte haft orken, har varit sjuk och haft ont sen i söndags. Och inte kommer det blir bättre med uppdateringen heller för jag åker bort i helgen. Hoppas det inte gör nått.

Nu ska jag snart krypa under täcket oxå, har så ont i ryggen och så.. Godnatt på er :)
(ser att de har blivit många inlägg utan bilder på sistone)

Strax bedtime

Eftersom jag har sovit så dålig nätterna från söndag så ska jag strax krypa under täcket. Ska se om jag får sova bättre inatt än i förra :) hoppas på de ;D två panodil ska jag trycka i mig och om dom inte funkar kommer ja förmodligen ha grymt ont igen... tyvärr.. Och då kan de hända jag drar iväg till sjukan för att få ett starkare piller, jag är helt slut och måste få sova för att kunna bli bättre :D

Så sov gott :D

Vårdcentralen, sjuktaxi, röntgen, hem

Idag har jag haft en tung dag.. Jag sov inte mer än max 3,5 timmar inatt.. Hade sjukt ont i höften/ljumsken, sen så fick ja tungt att andas, ont i huvudet och mådde illa.. Jag var påväg att ringa efter ambulansen där ett tag men sen så bestämmde jag mig för att stå ut istället.

Sen klockan kvart över 8:a var jag på skolan, jag hade tid hos läkaren på vårdcentralen 20 över 10 så jag pratade med min mentor och hon tyckte att jag kunde fara hem om jag ville efter det.
Läkaren (som jag somvanligt inte tyckte tog mig på allvar) frågade lite och undersökte mig snabbt, men eftersom läkaren tyckte jag skulle röntgas för säkerhetsskull så jag fick åka sjuktaxi till Arvidsjaur. Väl på röntgen såg allt bra ut. Så jag fick hoppa på kryckorna till busstation och sitta där i 2 timmar och en kvart.

Jag tycker det var både bra och dåligt att de inte var någon fraktur, för att mjukdelsskador gör sjukt ont och läker långsamt. Men det var ju bra för att en fraktur läker väl om intet ännu långsamare. Läkaren skrev ut voltaren åt mig så att jag ska kunna sova bättre :) sen så sa han att det kunde ta ca 2-3 veckor för mjukdelsskadorna att läka. Så jag får väll hoppa på kryckor så länge jag tycker det behövs. Dock ska dom vara borta innan nästa onsdag för då ska vi på fjällvandring och det vill jag inte missa i år igen. Missade förra året pga att jag hade stukat foten kratigt och gick på kryckor.

Sjuk..

Fick gå hem från skolan idag.. hadde ont i huvudet och mådde lite illa, plus att jag sover så dåligt så var riktigt
trött :/ Så jag bestämde mig för att åka hem med en klasskompis. Jag har så jävla ont i ben/höft eller vad man nu kallar de :S Så jag var förbi en sväng på vårdcentralen, fick ingen tid idag dock... Måste vänta ända till imorn.. vilket innebär en till natt utan bra sömn : ( suck.. Men jag överlever nog ; D Jag la mig nyss och vilade en stund, märkte att jag typ inte kan ligga på mage, för då får ja skit ont : S Ajjaa, nu ska ja inte klaga nå mer, får ju höra vad läkarn säger imorn :)