Vårdcentralen, sjuktaxi, röntgen, hem

Idag har jag haft en tung dag.. Jag sov inte mer än max 3,5 timmar inatt.. Hade sjukt ont i höften/ljumsken, sen så fick ja tungt att andas, ont i huvudet och mådde illa.. Jag var påväg att ringa efter ambulansen där ett tag men sen så bestämmde jag mig för att stå ut istället.

Sen klockan kvart över 8:a var jag på skolan, jag hade tid hos läkaren på vårdcentralen 20 över 10 så jag pratade med min mentor och hon tyckte att jag kunde fara hem om jag ville efter det.
Läkaren (som jag somvanligt inte tyckte tog mig på allvar) frågade lite och undersökte mig snabbt, men eftersom läkaren tyckte jag skulle röntgas för säkerhetsskull så jag fick åka sjuktaxi till Arvidsjaur. Väl på röntgen såg allt bra ut. Så jag fick hoppa på kryckorna till busstation och sitta där i 2 timmar och en kvart.

Jag tycker det var både bra och dåligt att de inte var någon fraktur, för att mjukdelsskador gör sjukt ont och läker långsamt. Men det var ju bra för att en fraktur läker väl om intet ännu långsamare. Läkaren skrev ut voltaren åt mig så att jag ska kunna sova bättre :) sen så sa han att det kunde ta ca 2-3 veckor för mjukdelsskadorna att läka. Så jag får väll hoppa på kryckor så länge jag tycker det behövs. Dock ska dom vara borta innan nästa onsdag för då ska vi på fjällvandring och det vill jag inte missa i år igen. Missade förra året pga att jag hade stukat foten kratigt och gick på kryckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0