Fjällvandring = )

Nu har vi kommit hem från fjällvandringen. Eller vi kom kring lunch idag men inte förän nu har jag haft tid att sätta mig ner vid datorn en stund. Det är full rulle helt enkelt.

I onsdags åkte vi upp mot norska gränsen och där vandrade vi 8km till ett ställe som heter Jurun. Det var där vi skulle slå upp tälten. Det tog kanske kring 2 timmar eller längre att gå, och det kändes att man inte var smart och tog vatten med sig.. När vi var framme fick vi snabbt slå upp tältet, vädret var inte så värst bra! Det regnade och stormade.



Vårat tält, som nästan blåste iväg under natten och som hade hål i botten(blev världens vattenpöl i tältet under stormnatten).



Grannarna.

När tälten stod på plats så hade grannarna fått upp en eld, så jag drog dit och satt å pratade tills klockan närmade sig 8 eller nått då gick jag iväg till den lilla stugan som fanns i Jurun. Där satt jag till klockan var kring 10-11 sedan gick jag och la mig i tältet. Men någon speciellt bra sömn blev det inte, det storamade och regnade för fullt så tältet nästan flög iväg. Var tvungen att stiga upp kl 3 för att gå ut och sätta fast pinnarna runt tältet. Jag låg vaken och oroade mig för att tältet skulle gå sönder, sov kanske max 3 timmar.

Nästa dag gick vi upp till Ickes en sjö, dit var det ca 1,5 mil fram och tillbaka. Men det var det värt, för det var så vackert!!



Blå himmel, regnbåge och fin utsikt :D

Nu ska jag vara social med mina kompisar. Får skriva mer senare. Ha de bra så länge  = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0