Bränskada på vänster hand

Hej,

Dagen började klockan 6 med att alarmet ringde. Klockan 7 steg jag upp och skickade iväg Jonas med bussen. Sedan kokade jag te vatten åt mig och de 2 personer som var kvar hemma. Halv 8:a kom dom ner och tog varsin te kopp men eftersom jag läste tidningen så tog jag inget te då.

När jag sen skulle ta te värmde jag vattnet i vattenkokaren en extra gång för att det skulle vara riktigt varmt. När jag häller upp vattnet så spricker koppen jag håller i och det ny kokta vattnet väller ut över min hand!! självklart slpper jag reflexmässigt koppen men det var för sent, jag hade redan bränt mig...

Ingen bra start på dagen precis!

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, det är ju inte riktigt tänkt att man nästan ska behöva kissa på sig bara för att man inte får ett droppställ. På infektion är det många patienter med bland annat diarré, blodförgiftning, hjärtklaffsinflammation, tuberkulos, infekterade sår.



Det är helt okej på avdelningen, jag trivs ganska bra. Jag lär mig nya saker varje dag. Men jag saknar BB avdelningen, det är nåt sånt jag vill jobba med i framtiden. En dagtur är 6:45 - 15:30. En kvällstur är 14:20 - 21:50. Fast det är olika tider på alla avdelningar.



Kram

2010-12-13 @ 10:51:51
URL: http://spjatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0