Chilihet räk- och nudelwok : RECEPT

Tänkte att jag skulle lägga upp ett recept på en enkelt middag som man kan göra. Receptet kommer från min fina middags bok som jag fått av mamma.



4 Personer

500 g räkor
250 g äggnudlar
4 schalottenlökar
2 vitlöksklyftor
1 röd chilifrukt
1 paket wokgrönsaker 500g
2 dl fiskbuljong
4 msk chilisås
salt
chilipeppar

Gör så här:

1. Skala och hacka schalottenlök och vitlök
2. Dela chilin, ta bort kärnor och hacka den fint
3. Koka nudlar enligt anvisningen på förpackningen
4. Fräs lök och chili i lite matfett i en wokpanna eller större stekpanna
5. Tillsätt grönsakerna och låt dem fräsa några minuter
6. Tillsätt buljongen och chilisås. Låt det koka upp
7. Blanda ner nudlarna och räkorna och låt allt bli genomvarmt
8. Smaka av med salt och chilipeppar.

Nu är det färdigt att serveras.

Väldigt enkelt att göra och det blir säkert supergott :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar du att laga mat? =)

2010-12-19 @ 17:44:38
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Carro

När kommer detta att tillagas då? :)

2010-12-19 @ 19:41:50
Postat av: Malin

Jadu, de vet jag inte riktigt! Man måste ju ha alla ingredienser först :P Och med tanke på att Jonas inte gillar räkor så är de ingen höjdare att göra när han är hemma. Du kanske kan komma och äta de någon gång när vi har flyttat och Jonas jobbar :D

2010-12-19 @ 19:48:51
URL: http://malinholmbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0