Hej alla morgonpigga ;D

Jag steg upp ungefär samma tid som vanligt idag, alltså klockan 7. Jonas hade tänkt åka buss men eftersom att hans bror undrade om han ville åka med han så tackade Jonas ja! Tur var nog det ;D Min förkylning är på väg bort, det blir bättre för varje dag :D

Det har snöat igår och hela natten så de är en hel del snö som har kommit. Det är väldigt halt på vägarna har jag fått veta. Jonas syster åkte med en buss som gick kring 20 över 7 och den sitter just nu i diket, dem kan inte ens få upp dörrarna på bussen och hon är den enda passageraren (hoppas hon hade bälte). Där har dem suttit i 40 min nu och bärgningsbilen är påväg men den har en timmes köringstid innan den är framme XD  Har även fått veta att en bil har åkt av på precis samma ställe just bakom bussen. Hoppas nu att det inte kommer någon fler och åker in i bilen eller bussen, för de verkar vara otroligt halt där. Vi har dessutom varning klass 1 enligt SMHI här där vi bor så kanske inte så förvånande att olyckorna är fler.

Jag funderar på vad jag ska göra idag, ser att det har börjat snöa ganska bra nu igen så att gå ut och skotta snö låter inte som en så lockande idé. Jag hade tänkt göra de tidigare men de är ju inte roligt om allt snöar igen sen. Då får dem ta de med traktorn istället. Kanske det blir att skotta senare om snöandet lugnar sig.

Tills vädret har lugnat sig får jag hålla mig inne och spela datorn, blogga och lösa korsord. Jag ska nog hålla mig sysselsatt! Finns alltid nått att göra! ;D

hahahhah! BUSTER SNARKAR (HUNDEN) XD



Buster och Murre ;D



Träd utanför vårat fönster ;D

Kommentarer
Postat av: Carro =)

Haha det är ju isgata under snön. En buss till hade tydligen åkt ner någonstans, varför bärgningsbilen tog sån tid var för att den var tvungen att dra upp en lastbil innan ;) Så det är alltså klass 1 varning här.

2010-12-20 @ 11:01:59
Postat av: Linnea

sv; tack så mycket =)

2010-12-20 @ 14:40:10
URL: http://liasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0