Biologi på distans.

Som jag kanske har nämnt läser jag ju Bilogi på distans. Det är både roligt och intressant men även lite svårt måste jag säga. Jag har tillgång till lärare men bara över telefon och internet, jag kommer aldrig träffa henne personligen utan bara att ha kontakt på något av dessa sätt.

Det är både skönt men också fruktansvärt frusterarnade ibland, jag behöver också hjälp med uppgifter ibland och då är det inte lika enkelt som i ett klassrum att fråga om hjälp. Jag måste då skicka ett mail där jag tydligt beskriver min fråga så att jag kan få tillbaka ett bra svar. Jag sitter just nu och jobbar på en insändningsuppgift som ska vara färdig så fort som möjligt, men det går inte speciellt bra eftersom jag inte förstår uppgifterna. Ett bra exempel på detta är den uppgift jag gör nu.

Det står såhär i uppgiften:

Gör en tabell och beskriv skillnader mellan bålväxter, stamväxter, kärlväxter, nakenfröiga, tvåhjärtbladiga och enhjärtbladiga växter. Vilka är sporväxter? Vilka är fröväxter? Vilka är gömfröiga? Hur skiljer de sig åt i t ex uppbyggnad och levnadsmiljö? Varför lever de i den miljö de gör? Ge exempel på arter inom varje grupp.

 

c) Gör en liknande tabell för de stora djurgrupperna; blötdjur, leddjur, kräldjur osv. Fyll på själv med minst 3 grupper till. Vilka är ryggradslösa? Vilka är ryggradsdjur? Kom också ihåg att ge exempel på arter som ingår i respektive grupp.

 

Men jag får inte till tabellerna på ett bra sätt. Jag förstår inte heller riktigt vad det är som dem vill att man ska ha med i denna tabell. Ska man ha med alla dessa punkter eller ska man jämföra dem utanför tabellen? Jag får väl prova mig fram och se vad som blir bäst helt enkelt. Inget annat att göra.
Som tur är kan jag ju drick te emmellanåt, då blir man lite gladare och lugnare för en stund :)

Det är underbart fint väder ute så kanske blir att gå en liten promenad med hunden sen. Men skolarbetet går först!!

Nu ska jag fortsätta med tabellen en stund och se om jag kommer fram till något bra resultat ; D

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan snygging :)!

Var du på experience white i helgen?

Det var hur grymt som helst! :)

Om du gillar att festa och dansa (14-20 år) så är det höstens hetaste fest nu till helgen!

FESTINFO

PLATS: Fryshuset ARENAN

DATUM: Lördagen 30 Oktober

TID: 20.00-02.00

PRIS: 120 kronor (140 kronor i dörren)

GARDEROB: 10 kronor

ÅLDERSGRÄNS: 14-20 år

Medtag legitimation.

Låter inte det hur grymt som helst? :)

2010-10-26 @ 21:11:26
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Alaa

HejSan Malin!

JAG läser också biologi A i distans. Jag tycker det där insändringsuppgiften var rätt svår att göra.

Därför ber jag om lite hjälp? har du gjort klart eller? Skulle vara så tacksam att få lite hjälp av dig!

Tack för snabb svar!

2010-11-18 @ 23:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0