Juletider

Äntligen är det snart jul, som jag har längtat. Tycker det är så mysigt när familjen kan samlas, man spelar spel och har det bara mysigt tillsammans. I år blir det dock en lite annorlunda jul för min del, det är faktiskt första gången jag inte ska fira tillsammans med mamma, ulf och brorsan mfl utan det här året ska jag fira jul tillsammans med Jonas och hans föräldrar och syskon. Ska bli spännande!

Samtidigt kan jag inte förneka att det känns lite jobbigt, jag tror att jag förväntar mig så mycket mer av julaftonen så att jag kommer bli besviken, för hos oss tar julklappsutdelningen hela kvällen, det rimmas och man tar pauser och dricker glödd m.m. Jag vet inte riktigt hur Jonas familj brukar göra men jag tror säkert att det blir en bra julafton ändå! :D De ska nog ordna sig, får försöka gå in med så låga förväntingar som möjligt för då kan jag ju bara bli överraskad om de blir över förväntan.

Något annat som jag är grymt besviken över är att de inte är någon snö här... inte en enda liten snöflinga!! De regnar mest när det väl kommer något från himlen. För någon vecka sen fick vi någon centimeter snö men de regnade bort dagen efter. Och sedan dess har jag inte sett skymten av någon snö. De är så dystert och tråkigt måste jag säga. Har ingen som helst julstäming trots allt fint julpynt.. Nej ingen jul utan snö!!

idag ska jag och Jonas åka iväg och köpa julklappar, ska bli intressant att se om vi en hittar något. Jag vet dock en sak som jag ska köpa till Jonas i julklapp, jag hoppas han blir glad över den ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0