75- års kalas :D

Igår var jag på 75- års kalas ;D Det var Jonas morfar som fyllde år och vi fick både smörgåstårta och gräddtårta :D MUMS!! De va gott, men lite dåligt samvete fick man sen när man insåg hur mycke onyttigt man har stoppas i sig. Sen så var de trevligt sällskap också och då har man för det mesta alltid roligt! Jag kan väl inte påstå att jag är sådär jätte förtjust i vin men vitt är helt okej, de går faktiskt att dricka ;) Och igår smakade jag på ett vitt vin från syd Afrika som faktiskt var gott. De händer inte så ofta :P

Ni kanske undrar varför jag fick dåligt samvete när jag åt tårta och bullar m.m. och det är för att innan jag skulle åka iväg så hade jag inget att ta på mig. Alla de jeans som var rena kunde jag inte ha pga att jag har blivit sådär lite lagom rund om magen. Kärleksmage kallas de för övrigt. Jag blev faktiskt lite ledsen när jag insåg att jag hade gått upp i vikt igen... Det gillar jag inte riktigt men vad ska man göra när man gillar sötsaker och är så lat som jag xD ahha!
Hur som helst så är jag inte speciellt orolig över min vikt. Jag ser ut som jag gör och jag trivs faktiskt rätt bra med det även om jag ibland önskade att jag saknade ungefär sådär 3-5 kg som jag lagt på mig. Dem kilona kommer dessutom att försvinna när våren har tinat bort all snö och vägarna har torkat någorlunda för du kan man komma ut och gå och springa igen ;D De enda som saknas då är motivationen, men den ska jag nog lyckas fånga upp på vägen :P

Nu ska jag sluta babbla om min vikt det kan inte vara allt för intressant för er :P



Jag längtar faktiskt till sommaren! Även fast jag tycker om vintern väldigt mycket. Jag skulle väldigt gärna vilja åka utomlands till sommaren men det går inte. Jonas ska jobba hela sommaren och jag ska försöka få jobb jag också så att man inte står helt untan pengar när sommaren är över.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0