Måndag = Dags att plugga..

Jahapp, då var de måndag igen och en ny vecka. Känns verkligen som att tiden bara springer förbi just nu, man hinner ju knappt vakna på morgonen innan man ska gå och lägga sig igen. Och är man inte i skolan så sitter man hemma och pluggar eller gör ingenting speciellt. Nog för att de var kalas i helgen men de hör till ovanligheterna. Mest så blir det att sitta med skolböckerna framför sig och läsa från perm till perm i 10 olika böcker.. De är inte precis de roligaste som finns men dock ett nödvändigt ont. Hur ska man annars lära sig?!

Just nu börjar jag känna lite press inför tentan, den närmar sig ju såklart varje dag och det känns inte ett dugg bättre av att veta att de är endast en månad kvar tills de är dags. Jag hoppas ju såklart att jag klarar den men man ska inte ta ut något i förskott, de är inte precis enkelt de vi håller på med och det är inte heller de ämne som jag tycker om allra mest. Vi läser just nu och vetenskapsteorier, etik m.m. och de är inte riktigt min grej även om jag inte tycker de är jätte tråkigt. Jag får helt enkelt blicka framåt och tänka på att i nästa kurs får vi börja öva praktiskt på att sticka å grejja. De ser jag verkligen fram emot ;D

Nej, de här går inte. Nu har jag dragit ut på pluggandet allt för länge. Nu är det dags att börja, annars hinner jag aldrig innan nästa seminarium som vi börjar jobba med redan imorgon och som ska redovisas i 45 minuter på torsdag. Dessutom ligger seminarierna väldigt tätt just nu. Vi hade ett seminarium idag, ett på torsdag och ett på tisdag nästa vecka så det gäller att ligga i och läsa en massa just nu.

Hoppas ni har en betygligt roligare dag än vad jag har. Vi hörs senare :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0