Lite seg dag idag...

Dagen som sådan har varit bra men jag har känt mig lite seg sen jag vaknade. Vet inte om de kan bero på att jag sovit alldeles för hårt. Hur som helst så klev jag upp klockan 06:00 och gjorde alla morgonbestyr som man brukar, ja ni vet klä på sig, borsta håret, kissa äta och borsta tänderna. Efter detta så gick jag 06:57 exakt iväg ut till bussen som går 07:18 för att sedan byta buss en gång innan jag är framme på skolan. Rätt skönt att åka buss fast hade gärna sluppit att gå på morgonen, fast lite uppiggande motion skadar ju inte ;D I skolan träffade jag min grupp för VFU(versamhetsförlagt utbildning):arbete. Vi har seminarium imorogon och ska redovisa inför några ifrån klassan som jag inte har en aning om vilka dem är. Kan bli lite sådär halv nervöst och spännande antar jag...

 

Några av böckerna från förra kursen. I den kurs jag har nu har jag bara 3 böcker istället för som förr då det var 10 :D

 

Jag tog bussen från trollhättan 11:33 och inte tog jag mig riktigt hem utan jag fick gå i 45 minuter innan jag var hemma :D Fast jag klagar inte alls, tycker de är bra att jag för gå så jag kan bli av med nått/några kilo. Inte för att jag tycker jag är tjock men jag börjar få svårt att komma i byxorna XD ahhah! Nästan så de är pinsamt när man ska göra sig fin och inte kommer i kläderna längre XD Men de ska vi nog kunna råda bot på under sommaren ;D Mamma och Ulf har ju ett löpband hemma i Pite så de lär nog bli ett par timmar på den under sommaren, i alla fall är det vad jag har planerat ;)

 

Jag hade tänkt ta lite nya bilder att fylla bloggen med men upptäckte med fasa att batteriet i kameran var heldött. Så tyvärr blir det inga nya bilder till detta inlägg. Hoppas jag är på samma fotohumör nästa inlägg så kan de mycket väl dyka upp en del bilder :)

 

Nu till något helt annat, satt och tittade på den unga mamman Mikaelas blogg och såg en video där Kelly sitter. Jag gillar verkligen Mikaelas blogg och följer varje steg, jag tycker hon är stark som klarar av att vara i den situationen som hon är. För de är inte helt enkelt. I det klippet där kelly sitter så hör man Mikaela be sin mamma hålla käften vilket jag absolut inte gillar, vafan så säger man inte till sin mamma!! ÄVEN om man håller på att spela in ett klipp, man kan väl för guds skull snällt be henne att vara tyst istället, eller varför inte låta henne prata också. Nej, de gillar jag inte och där föll hon lite i mina ögon mikaela. Man kan ju bara hoppas att hon inte pratar så till sin mamma hela tiden. En mamma ska man vara rädd om och man ska respektera henne, de är trots allt hon som har uppfostrat en själv, sen vet man ju inte vad för slags relation mikaela har till sin mamma. Jag står min mamma väldigt nära och därav kanske jag reagerar starkare på det mikaela sa. Jag älskar min mamma och tycker hon är den bästa mamman som finns, även om vi kan bråka och skälla på varnadra så ber jag inte henne hålla käften bara för att jag spelar in ett klipp och dessutom så pratar mikaelas mamma OM det som mikaela spelar in så jag ser inte problemet (egoism kanske?). Detta får sätta punkt för de här inlägget.


Kommentarer
Postat av: Carro =)

Härligt att du också börjar förstå det roliga med att åka buss ;)

2011-05-11 @ 21:59:31
Postat av: Anonym

Härligt att du också börjar förstå det roliga med att åka buss ;)

2011-05-11 @ 22:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0