Tågresa tillbaka till det gammla vanliga

Igår så var det dags att åka hem från älsklings Jonas och Östhammar....  Ursh! De var verkligen hemskt att gå ifrån  bilen när jag visste vad som väntade... Okej, nu dröjer det bara till på lördag innna jag träffar han igen men då blir det bara ett par timmar, vi ska nämligen på dop :D Men just nu känns ett par dagar som en evighet för jag vill ju såklart aldrig vara utan han!!

 

Den tågresan jag gjorde igår går till historien, först var de fruktansvärt jobbigt att åka ifrån Jonas. Tågresan mellan Uppsala och sthlm var inga problem men sen kom helvetet. De var sjukt mycket folk på centralen i sthlm igår... Jag hittade inte vart jag skulle gå + att dem bytte spår mitt i allt ihop. Först skulle tåget gå från spår 10 dit jag hittade men sen ändrades det till spår 12 och jag såg spåret jag skulle till men kunde inte ta mig över... Dessutom visste jag inte om spår 10 var det nya eller om spår 12 var det nya. Så jag började fråga folk om dom hade någon aning om vart jag skulle ta vägen. Stressen och all skit runt omkring, att de var tjock med folk, att jag inte kunde hitta spåret jag skulle till och att tiden började rinna ut gjorde att tårarna bara vällde fram. Ja jag vet att de kanske är lite löjligt men jag kände mig så jävla liten just då och tårarna kom sådär utan förvarning dessutom. Jag hade total PANIK! Hjärnan funkade inte och jag kunde inte tänka på vad jag skulle göra för att lösa problemet. Men som tur är så finns det ju snälla människor och jag frågade en kvinna genom tårarna om hon skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att hitta och hon hade två yngre tjejer med sig som gärna ställde upp, dem kollade tider, platser och allt åt mig och sen följde dom mig ända fram till tåget :D Sånna människor tycker jag om!! Så jag tackar än en gång till mina okända hjältar för att dom hjälpte mig att komma på rätt tåg ;D

Det blev en kaotisk resa för sen när jag sitter i herrljunga och har suttit och väntat på tåget i en timma så ropar dem i högtalarna att tåget är inställt och att vi får åka i ersättningsbussar istället.. ja ni.. de kunde verkligen inte ha gått bättre XD

 

Nu tillbaka till Östhammar. Huset som Jonas är inneboende i är väldigt fint :D Gillar planlösningen på huset, det är 4 olika våningar men bara små trappor mellan varje. Lite svårt att förklara och jag har inga bilder att lägga ut just nu :P I Östhammar överhuvudtaget så var det faktiskt riktigt fint! Ett mysigt ställe på nått vis. Tyvärr så glömde jag ta kameran med mig när vi var ut och gick omkring i östhammar men jag ska ju dit igen och då får de bli bilder då isället.

 

Igår när jag kom hem så tog jag och jonas syster en springrunda runt det vi kallar för lilla rundan som kanske är kring 2km långt och det tog 15:15:3 :D Inte så dåligt ändå för att vara första gången jag springer för i år ;D sen måste vi ju ladda inför imorn, då ska vi springa vårruset som är hela 5km långt :P

 

Nej, nu blev de alldeles för långt inlägg jag måste sluta nu. Ska faktiskt plugga också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0