3/11-11


Detta var en av de blommor som kom upp i våras när snön var borta :D

Jag vet att bilden inte riktigt passar in till nått av de jag kommer skriva om idag men jag tänkte att den säkert livar upp lite bland all tråkig text på bloggen. Hur som helst så sitter jag nu och arbetar med min hemtenta, den ska nämligen bli klar idag om allt går som planerat (om jag inte fastnar här i all evighet). Vi läser VFA 130 (vårdandets fundament och vetenskapsteori 2) vilket inte är den mest motiverande kursen jag har läst. Inte heller nästa kurs som börjar på måndag verkar vara en kurs i min smak riktigt, men vad gör man, de ska ju ändå göras även fast de inte är nått av intresse för just mig.

Igår var det en man här från hyresgästföreningen och jag gick med som medlem. Idag ringde jag och sa upp mitt medlemskap då jag pratat med Jonas och han inte tyckt att vi skulle vara med. Så vi får väl gå med igen senare om vi skulle ändra oss.

Nu till något helt annat! Jag tittade på uppdrag granskning igår och fyfan vad hemskt att bli av med sina barn. Dessutom när man vet att man är oskylldig och att man sedan även får bevisat att man är oskylldig men barnen inte kommer hem för det. Jag fattar inte att sådant förekommer i Sverige överhuvudtaget, jag menar, förstår dom inte att barnen tar skada av att tvångsomhändertas från sina föräldrar. Och i det fallet som granskades krävdes endast en anmälan från en anmälare. I fall där det verkligen har hänt något, där barnen verkligen har blivit sexuellt utyttjade eller på annat sätt farit illa i hemmet ja, då tar processen och omhändertagandet väääääääldigt långt tid och man måste få bekräftelse från flera håll.. ursh! Nej jag blir bara förbannad när jag tänker på det. Också säger SOC att de är för barnens bästa, men hade de inte varit bäst för barnen i fallet som granskades att få komma tillbaka till föräldrarna? Man kan inte mer än undra..

Nu ska jag skriva färdigt tentamen så att jag har det bortgjort :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0