Kikar in en liten stund

Jösses vad det är fullt upp i livet just nu. Det är massor av plugg vilket tar den mesta av min tid. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad det är som fyller mitt liv mer än plugget för när jag analyserar en vanlig dag kan jag inte se mig göra nått speciellt, det är de vanliga att diska, tvätta, städa och se Tv (se TV är mitt sätt att varva ner på kvällarna innan vi ska sova) och plugga. Som ni ser är det ju ingen drös med saker jag gör men ändå känns de som att jag har fullt upp hela tiden. Inte ens har jag tid att slänga in ett litet blogginlägg.

Idag till exempel så har jag labb. Jag har suttit hela morgonen och försökt komma under fund med hur man räknar ut dessa:

 Vilka våglängder har de stående vågor som kan uppkomma i en tråd?
 Hur kan vi mäta våglängden utifrån de observerade noderna?
 Vilka frekvenser svarar dessa våglängder mot?
 Hur kan vi beräkna vågens utbredningshastighet i tråden?

Okej, vissa har jag förstått men en del uträkningar är jag inte alls med på. Antar att de kommer allt eftersom.

Ursh, de här lät riktigt tråkigt! Nåja, jag ska fortsätta mitt tråkiga pluggande, snart bör jag äta innan jag går till skolan också, vi ska förbereda labben tillsammans i fysikgruppen :)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0